Innowacja XXI wieku – remarketing

Innowacja XXI wieku – remarketing

Wśród wszystkich rodzajów kampanii reklamowych wymienia się remarketing. Jest to działanie reklamowe, które jest skierowane do osób mających świadomość danej marki – dokonały kiedyś zakupu w danym sklepie internetowym bądź zapisały się do newslettera. Remarketing ma na celu przypominanie odbiorcy, że znów może skorzystać z usług danej firmy. Powszechnie uważa się, że to zdecydowanie jedna z najbardziej opłacalnych form reklamy. W zależności od wybranego kanału reklamowego remarketing będzie przebiegał kompletnie inaczej.

Świat internetu

Postęp technologiczny sprawia, że w e-commerce z roku na rok otwiera się decydowanie więcej drzwi. Przedsiębiorcy natomiast zyskują nieograniczone możliwości dotarcia do swoich klientów. Wielu wykorzystuje to, co praktycznie jest im podane do rąk, a inni trzymają się bardzo tradycyjnych metod. Jedna i druga strategia może być skuteczna i opłacalna jeśli chodzi nie tylko o pościg za klientem, lecz także szybkość jego pozyskania, trzeba zdecydowanie poważnie zastanowić się nad tym, czy nie warto jednak zmienić danych metod i spróbować czegoś nowego. innowacyjność i dostosowanie do potrzeb współczesnego świata internetu – to klucz. To, o czym mówi się czasami tak mocno i tak głośno, nie zawsze jest w równym stopniu stosowane.

Remarketing na facebooku

Jeśli chodzi o działania marketingowe bardzo dobrym medium jest platforma facebook a konkretnie media społecznościowe. Stanowi to jeden z prostszych sposobów na pozyskanie nowych klientów, dlatego jeśli działania są podejmowane w branży e-commerce – nie powinno się pomijać tego kanału reklamowego. Remarketing na Facebooku pozwala na wyświetlanie reklam tym osobom, które wcześniej odwiedziły Twój fanpage, zobaczyły Twój post czy zostawiły komentarz. Z pewnością takie działania reklamowe mają wpływ na wyższą konwersję, gdyż dany Internauta posiada już świadomość konkretnie Twojej marki. Remarketing na Facebooku można uruchomić w prosty sposób – instalując tak zwanego Pixela oraz tworząc odpowiednią grupę odbiorców, do których następnie zostanie skierowana dana reklama.

Zalety remarketingu

Działania remarketingowe często są kluczowym elementem prowadzenia zdecydowanie skutecznych kampanii. Niezależnie od tego, czy naszym cele jest zwiększenie słupków sprzedaży, liczby rejestracji lub budowanie świadomości marki. Dobrze wykorzystane możliwości, jakie daje remarketing, wpływają na znaczącą poprawę wyników oraz budowanie długotrwałych relacji z klientami. Dodatkowo pozwala on na:
– Szerokie docieranie do grup odbiorców, użytkownicy coraz częściej ujednolicają swoje działania w Internecie,
– Dotarcie do klientów w chwili największej skłonności do zakupu- klient na swojej ścieżce zakupowej porównuje wiele ofert korzystając w wyszukiwarki,
– Tworzenie list dopasowanych do celów reklamowych- różni użytkownicy potrafią całkowicie inaczej zachowywać się na naszej stronie i poszukują innych rzeczy.

Przeczytaj więcej na dobrecechy.pl

Udostępnij

Dodaj komentarz