Odczuwasz narastający ból pleców? Sprawdź ustawienie fotela przy biurku!

Odczuwasz narastający ból pleców? Sprawdź ustawienie fotela przy biurku!

Posiadanie odpowiedniego fotela biurowego jest niezwykle istotne zarówno dla naszego komfortu, jak i zdrowia. Nasze ekrany są dla nas stałym towarzyszem. Ważne jest, aby dowiedzieć się, jak dbać o swoje plecy i jak ustawić krzesło w biurze.

Jak prawidłowo wyregulować fotel biurowy?

Ważne jest, aby prawidłowo ustawić krzesło biurowe. W jaki sposób można to zrobić? Przyjrzyjmy się poniższym krokom.

Po pierwsze, ustaw krzesło tak, aby znajdowało się na wysokości łokci. Krzesło powinno być ustawione tak, aby użytkownik mógł siedzieć wygodnie i jak najbliżej komputera. Kręgosłup powinien być równoległy do ramion, a palce powinny znajdować się na klawiaturze. Dostosuj wysokość krzesła biurowego, jeśli łokcie nie są ustawione pod kątem.

Drugi to sposób na miarę uda. Jak wyregulować fotel biurowy? Powinniśmy również sprawdzić ustawienie nóg. Upewnijmy się, że palce naszej dłoni mogą wsunąć się pod przód krzesła. Aby zmniejszyć napięcie mięśniowe w nogach, należy zastosować podnóżek, jeśli nie jest to możliwe. Można lekko podnieść krzesło biurowe, jeśli nie ma wystarczająco dużo miejsca. Musimy pamiętać o prawidłowym ułożeniu łokci.

Najlepiej zrobić to od razu po złożeniu. Ważne jest, aby upewnić się, że krzesło jest odpowiednio dopasowane. Jak możemy to potwierdzić? Możemy to zweryfikować tak, aby usiąść w taki sposób, aby pośladki się znalazły w sposób maksymalny z tytułu krzesła oraz także zmierzyć odległość pomiędzy tylną częścią łydki a przodem krzesła. Zmierz też odległość między tyłem a przodem krzesła.

Istotne jest, aby oparcie krzesła było wyprofilowane. Tył krzesła musi mieć naturalną krzywiznę, tak aby dolna część kręgosłupa wygięła się w lekki łuk. Takie podparcie ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia obciążenia pleców. Nie należy odchylać się na krześle do tyłu ani garbić, ponieważ może to powodować obciążenie odcinka lędźwiowego.

Pierwszym krokiem w osiągnięciu dobrej pozycji do pracy jest znalezienie odpowiedniego krzesła. Wysokiej jakości modele są dostępne tutaj: https://meble.lobos.pl/sklep/21-krzesla-i-fotele-obrotowe. Następnie kluczowe jest prawidłowe ustawienie krzesła. Teraz wiemy już, jak stworzyć wygodne krzesło do biurka, które pozwala na łatwą pracę.

Trzy ćwiczenia łagodzące ból pleców

Osoby, które cierpią na ból pleców, często odczuwają największy dyskomfort. Odpowiednie krzesło biurowe jest w tej sytuacji kluczowe. Dodajmy do tego kilka ćwiczeń.

Powszechne jest siedzenie nawet wtedy, gdy unikamy ćwiczeń. Stagnacja nie tylko powoduje napięcie mięśni pleców, ale także zmniejsza szanse na wyleczenie. Zanim sięgniemy po środki przeciwbólowe, wykonajmy następujące czynności.

Rozciąganie kota i krowy to pierwsze ćwiczenie. Ćwiczenia rozpocznij z podparciem przodem. Połóż dłonie na ziemi i trzymaj kolana zgięte w biodrach. Twoja głowa powinna być neutralna, a plecy proste. Twoja szyja jest przedłużeniem pleców. Twoja głowa powinna być skierowana prosto przed siebie. Podczas wdechu podnieś lekko podbródek i lekko pochyl głowę. Gdy już to zrobisz, opuść brzuch w kierunku ziemi i unieś kość ogonową. Skierujmy plecy w dół i wygnijmy plecy w łuk. Trzy głębokie, wydechowe wdechy. Przybliżmy brzuch do kręgosłupa i unieśmy plecy w kierunku sufitu. Opuśćmy brodę do klatki piersiowej i rozszerzmy ramiona, aby stworzyć lekko zaokrąglone plecy. Zróbmy wdech i na koniec weźmy trzy głębokie, powolne wdechy. Wykonajmy dokładnie dziesięć razy.

Pochylenie miednicy to drugie ćwiczenie. To proste, ale skuteczne ćwiczenie może zmniejszyć ból pleców. Polega ono na subtelnych i małych ruchach kręgosłupa. Jest to świetny sposób, aby zapewnić swoim plecom masaż.

Jak to zrobić? Umieść małą poduszkę pod głową i połóż się na plecach. Ustaw stopy mniej więcej na szerokość bioder, a następnie ugnij kolana. Twój kręgosłup powinien wygiąć się lekko do góry. Górna część ciała powinna być rozluźniona. Następnie rozciągniemy dolną część pleców w kierunku ziemi i napniemy mięśnie brzucha. Aby poczuć lekki łuk w dolnej części pleców, pochylmy miednicę w kierunku pięt. Nie unośmy pośladków od podłoża. Pozwoli nam to poczuć mięśnie pleców. Wróć do pozycji wyjściowej. Należy wykonać dziesięć do piętnastu razy.

Ostatnim ćwiczeniem jest zbliżenie kolan w kierunku klatki piersiowej. To ćwiczenie znacznie zwiększy zakres naszych dolnych pleców, jeśli będziemy je wykonywać regularnie. Zwiększy to elastyczność i przepływ krwi do tego obszaru. Połóż ręce na brzuchu i wyprostuj kolana. Twoje stopy powinny znajdować się na wysokości bioder. Chwyć rękami prawe kolano i przyciągnij je do siebie. Pociągnij kręgosłup w kierunku podłogi, napinając tułów. Dociśnij kręgosłup do podłogi napinając tułów. Następnie powtórz ćwiczenie z drugą nogą. Powtórz ćwiczenie dziesięć do piętnastu razy.

Zadbajmy o nasze kręgosłupy i pozbądźmy się wszelkich dolegliwości.

Udostępnij

Dodaj komentarz